Často kladené otázky

Všechny praktické informace na jednom místě.
Odpovědi na otázky médií a veřejnosti naleznete níže v této sekci.

F&Q: Zapojené firmy

Co je vizí Velkého týdne malých firem?

Velký týden malý firem je celostátní iniciativa na podporu malých českých firem, které dělají svou práci moderně, poctivě a na jejichž rozvoji stojí budoucnost české ekonomiky. Klademe si za cíl rozvíjet pozitivní pohled veřejnosti na podnikatele a povědomí o kvalitě malých firem na českém trhu. Chceme zviditelnit nekonvenčně uvažující podnikatele a podnikatelky, kteří pomáhají posouvat české hospodářství kupředu a motivovat ostatní k založení vlastního byznysu.

Pro jaké firmy je akce vhodná?

Akce je vhodná pro všechny malé firmy, které chtějí získat podporu a zviditelnit se.

Proč se musím registrovat?

Registrací se vaše firma zobrazí v mapě zapojených firem. Díky mapě plné malých firem ukážeme, jaká je síla malého podnikání v Česku a proč je tak důležité. Veřejnost se dozví o vaší provozovně a bude vás moci podpořit v rámci Velkého týdne malých firem.

Jak se zaregistrovat?

Vyplňte jednoduchý formulář na této stránce. Po registraci stačí vymyslet drobný benefit pro zákazníky, kterým se může vaše firma představit na našem webu. A prezentovat ve vlastní provozovně, na webu a nebo sociálních sítích branding Velký týden malých firem.

Je registrace zdarma?

Ano, registrace je úplně zdarma pro všechny účastníky.

Proč ode mě chcete kontaktní údaje při registraci?

Pro zařazení vaší firmy do mapy malých firem potřebujeme znát její název, obor podnikání a adresu. Kontakt na vaši firmu je nezbytný pro ověření správnosti údajů.

Jak budou mé údaje zpracovávány?

Vaše údaje zpracováváme v souladu s našimi zásadami o ochraně osobních údajů, které si můžete přečíst zde.

F&Q: Média a veřejnost

Co je Velký týden malých firem?

Celostátní iniciativa na podporu malých českých firem, které dělají svou práci moderně, poctivě a na jejichž rozvoji stojí budoucnost české ekonomiky. Klademe si za cíl rozvíjet pozitivní pohled veřejnosti na podnikatele a povědomí o kvalitě malých firem na českém trhu. Chceme zviditelnit nekonvenčně uvažující podnikatele a podnikatelky, kteří pomáhají posouvat české hospodářství kupředu a motivovat ostatní k založení vlastního byznysu.

Jaké kroky podnikneme pro naplnění našich cílů?

Prostřednictvím faktů a čísel vysvětlíme význam malých firem pro českou ekonomiku. V prvním říjnovém týdnu do Prahy přivedeme mezinárodně uznávané odborníky na inovace, technologie, rozvoj a podporu podnikání. Společně s dalšími partnery iniciativy uspořádáme sérii vzdělávacích a osvětových akcí pro podnikatele a podnikatelky na různých místech v Česku. Umožníme veřejnosti i vládním představitelům dozvědět se více o problémech, úspěších a zkušenostech malých firem na českém trhu. Vyzveme veřejnost k podpoře malých podniků.

Jak se do Velkého týdne malých firem zapojí veřejnost?

Velký týden malých firem bude plný výhod a zážitků od malých firem pro zákazníky, které budou probíhat po celé republice. Nahlédnou do procesu výrobu, budou si moci zakoupit limitované edice od oblíbených řemeslníků, zúčastnit se workshopů či konzultací na míru. Dostanou příležitost podpořit oblíbeného podnikatele příspěvkem na sociálních sítích nebo hodnocením na webu.

Jak konkrétně inicativa pomůže rozvoji podnikatelů?

Přímo pro podnikatele a podnikatelky zorganizujeme ve spolupráci s odbornými organizacemi a dalšími partnery vzdělávací akce, workshopy a konference. Připojit se mohou v centru Prahy i v regionech. Půjde například o FEST DoToho! - vzdělávací festival pro majitele malých firem o obchodu, finančním řízení, HR či nástrojích moderního marketingu.Seznam všech doprovodných akcí je aktualizujeme na webu zde.

Proč Velký týden malých firem pořádáme?

Chceme, aby se malým podnikatelům v Česku dostávalo víc podpory ze strany státu, institucí i veřejnosti. Malé firmy vytváří významnou část českého HDP. Rozvíjí se díky nim komunity i celé regiony. V mnoha případech inovují rychleji než velké firmy. Jsou často lídrem v nápadech ovlivňujících budoucnost specializovaných oborů i celých odvětví. A je to obrovská dřina, stres a riziko. Podnikat v Česku znamená být vystaven tlaku - společenskému, administrativnímu i finančnímu. Podle průzkumů proto většina majitelů malých firem v Česku podnikání jako zdroj obživy nedoporučuje. Podnikatelskou cestu by doporučilo jen 21 % z nich.1 To musíme změnit.

1Zdroj: Mastercard Strive™ Česko - Barometr, 2023, Pozn. Do kategorie malých firem iniciativa řadí podniky do 50 zaměstnanců.

Kdo za iniciativou stojí?

Spoluzakladateli Velkého týdne malých firem jsou společnost Mastercard a byznys hub Opero. Mastercard dlouhodobě podporuje růst a digitalizaci malých firem skrze nástroje a programy, které jim přináší lepší orientaci v datech jako je nástroj Kdezačítpodnikat.cz nebo zjednodušují přístup do světa digitálních plateb jako je Česko platí kartou. Zakladatelé Opero dlouhodobě podporují malé podnikání prostřednoctvím vzdělávacího programu DoToho!, který pomáhá vzdělávat a posouvat své malé a střední podniky vpřed. Iniciativa představuje další krok, jak pomoci profesionálům z různých oblastí růst, vzájemně se obohacovat, předávat si zkušenosti a tím kultivovat českou ekonomiku. 

Kdo patří mezi partnery inciativy?

Kromě spoluzakladatele Mastercard jsou hlavními finančními partnery společnosti O2 a Amazon. Z řad podnikatelů iniciativu reprezentují mimo jiné zakladatelka Zásilkovny Simona Kijonková, mezi řečníky se objeví například majitel společnosti SIKO Tomáš Vala. K partnerům z oblasti odborných organizací patří Asociace malých a středních podniků ČR, Hospodářská komora, Czechinvest, Aspen Institute, Vysoká škola ekonomická v Praze či Jihomoravské a další regionální inovační centra a další.

Inspirovali jsme se v zahraničí?

Obdoba Velkého týdne malých firem ve světě neexistuje. Inspiraci jsme čerpali u úspěšné americké a britské kampaně Small Business Saturday na podporu lokálních výrobců. Obdobným způsobem zapojíme firmy samotné. V jednom intenzivním týdenním komunikačním maratonu  o sobě dají poctiví a inovativní čeští podnikatelé vědět. Připraví speciální akce a zajímavosti pro své zákazníky. Naším cílem ale není navýšit jim během jednoho týdne tržby, usilujeme o zlepšení podmínek pro rozvoj malých firem na českém trhu v dlouhodobém horizontu a tím i zlepšení české ekonomiky jako celku.

Jaké konkrétní akce proběhnou během Velkého týdne malých firem?

Konat se budou desítky akcí po celém Česku. Některé pořádají partneři iniciativy, například Veletrh podpory podnikání v Liberci nebo networkingová akce DigiApp v Plzeňském kraji. 

Organizátoři iniciativy sami připravují dvě hlavní události:

1. SME Forum, 2. 10. 2024, Opero, Praha 

Odborná konference, která během jednoho odpoledne představí příklady podpory malého podnikání z Česka i Evropy. Cílem je vytvořit prostor pro sdílení zkušeností mezi podnikateli, odborníky a zástupci vládních institucí. Tedy všech, kteří mohou skutečně změnit systém českého podnikání k lepšímu. Mimo jiné vystoupí Francesca Pellizzoni, vedoucí programu Made in Italy, nebo William Jalloul, ředitel a zakladatel technologické společnosti Flowpay.  

2. FEST DoToho!, 3. 10. 2024, Uhelný mlýn, Libčice nad Vltavou 

Vzdělávací a praktický bootcamp pro 300 zástupců malých firem. Akce si dává za cíl posunout jejich podnikání za jeden den o rok kupředu. Půjde o sdílení zkušeností podnikatelů, konzultace s experty a workshopy. Mezi probíranými tématy bude marketing, obchod, HR, finanční řízení, digitalizace či využití umělé inteligence. O své znalosti se podělí například Antonín Kokeš (majitel společnosti Albi a zakladatel Antonínova pekařství), Tomáš Vala (spolumajitel firmy SIKO) či Jan Coufal (majitel agentury Czech Promotion).